Her kan du se rengøringsplanen for hele skoleåret. I er velkomne til at bytte indbyrdes, men skolens kontor skal orienteres herom. Nedenunder kan man læse om proceduren ved lørdagens forældrerengøring.
Hent rengøringsplanen for 2024/2025 - klik her.......
Bemærk at du skal være logget ind med din @feldballe-friskole.dk konto for at få adgang til filen. Kontakt kontoret, hvis det giver problemer.
Procedure ved lørdagens forældrerengøring
Forældrerengøringen planlægges og koordineres af et udvalg af forældre, som har påtaget sig den opgave. Rengøringsudvalget består i øjeblikket af Janne (Noah), Claus (Albert), Lilli (Luna), Christina (Lukas) og Elin (Signe)
Proceduren for forældrerengøringen er:
På skolens hjemmeside kan man til enhver tid, finde en opdateret plan og holde sig ajour med, hvornår man skal gøre rent.
Hvis man ikke kan gøre rent på den tildelte dato, skal man SELV sørge for at bytte sin dato med en anden, husk at hvis både far og mor skal bytte (send en mail til alle forældre på foraeldre@feldballe-friskole.
Hvis man bytter indbyrdes, skal man give besked på ren@feldballe-friskole.dk, så retter rengøringsudvalget det på rengøringsplanen.
Den, der står øverst på lørdagens rengøringshold, er tovholder og bliver søndag/mandag i ugen op til rengøringen kontaktet af en fra rengøringsudvalget. Nederst på rengøringsplanen kan man se, hvem fra rengøringsudvalget, der er ansvarlig for de enkelte måneder.
Tovholderen skal kontakte resten af sit hold og tjekke, at alle er opmærksomme på rengøring samt aftale præcist, hvornår man mødes. Alle telefonnumre på forældre findes på skolens hjemmeside under adresselister/klasselister.
Der gøres rent lørdag fra kl. 9.00-12.00, med mindre andet aftales med tovholderen. Tovholderen skal orientere kontaktpersonen fra rengøringsudvalget om alle aftaler løbende.
I rengøringsrummet hænger der en tavle og fire kroge med planer for de 4 farveopdelte områder.
1 område rengøres af 2 personer. Derfor er der som minimum altid 8 personer på pr. rengøringsdag. På tavlen skriver forældrene, hvem der har gjort rent i hvilket område, samt evt. bemærkninger, f.eks. hvis noget er gået i stykker, eller hvis der er noget, der mangler. Det kunne f.eks. være en støvsuger, der ikke virker, eller en stol, der er i stykker osv. Giv gerne kontaktpersonen fra udvalget besked. efter rengøringen.
Rengøringsvogne og spande er inddelt i farver så det passer til områdernes farve.
Det rengøringsmiddel man skal bruge til overflader og gulv bliver automatisk doseret fra doserings systemet som hænger til venstre, når man går ind i rengøringsrummet. Man kan dreje på knappen så man enten får vand eller vand med rengøringsmiddel. Se brugsvejledninger som hænger i rengøringsrummet.
Hvis der er mere end 8 personer på rengøringsholdet, er der EKSTRA RENGØRING. Sedlen over ekstra rengøring vil hænge på tavlen i rengøringsrummet med oversigt over hvilket lokale der skal gøres ekstra rent. Når man er færdig, smides sedlen ud. Skulle sedlen ikke være hængt frem, findes den i det lyseblå ringbind, som står i rengøringsrummet.
Tovholderen får udleveret en engangskode til rengøringen på kontoret. Koden gælder kun den weekend, den er udstedt til.
Du finder kodeboksen som hænger på væggen ved indgangen til den nye bygning træbygning til venstre for hovedbygningen.
1.Tast koden og døren låses op
2. Gå indenfor
3. Indenfor døren til højre hænger alarmboksen (hvid med blå "Vanderbilt" skrift) - tast koden igen og tryk på vælg "frakoble alle områder"
4..Tast herefter samme kode på den sorte nøgleboks på væggen nedenunder. Tag nøglen ud. Nøglen passer til alle lokaler der skal gøres rent.
Når rengøringen er færdig og alle vinduer og andre døre er låst, LÆG NØGLEN I NØGLEBOKSEN og tast herefter koden på den hvide alarmboks og vælg "tilkoble alle områder" - herefter har man 30 sekunder til at komme ud og lukke døren, efter 30 sekunder låser døren = skolen er låst.
Spørgsmål til ovenstående kan rettes til ren@feldballe-friskole.dk